Umów wizyte

Masz pytania ? Zadzwoń    517 517 148 / 607 030 755
Dla Ciebie i Twojej Rodziny

Periodontologia

Jest dziedziną stomatologii, która obejmuje leczenie chorób przyzębia i chorób błony śluzowej.

Choroba przyzębia, zwana pot. paradontozą, jest drugą, po próchnicy, przyczyną utraty – niekiedy zdrowych – zębów. Paradontoza, czyli zapalenie przyzębia, zaczyna się zwykle bardzo niewinnie. Zalegająca na zębach płytka nazębna i kamień powodują krwawienie, zaczerwienie i obrzęki dziąseł, a co za tym idzie – odsłonięcie szyjek zębowych i nadwrażliwość na zmianę temperatury. W okolicy korzeni zębów tworzą się kieszonki dziąsłowe i przyzębne, w których zalegają resztki pokarmu, osadza się płytka nazębna, a namnażające się bakterie zaostrzają stan zapalny. Dochodzi wówczas do stopniowego obnażenia zęba, zaniku kości, rozchwiania i w konsekwencji do wypadnięcia zęba.

Początkowy brak objawów sprawia, iż wielu chorych nie zgłasza się do lekarza, dopóki zęby nie zaczną się ruszać. Sposób leczenia paradontozy uzależniony jest od stopnia zaawansowania choroby. We wczesnych stadiach, gdy nie doszło do znaczących zmian, wystarcza usunięcie zalegających złogów kamienia oraz dokładniejsze dbanie o higienę jamy ustnej. W bardzo zaawansowanych przypadkach stosuje się zabiegi oczyszczania kieszonek dziąsłowych (kiretaż zamknięty i otwarty), a w przypadku rozchwiania zębów konieczne jest niekiedy ich szynowanie.

W naszym gabinecie oferujemy zarówno leczenie chorób przyzębia, jak również zabiegi profilaktyczne, które pomagają utrzymać prawidłową higienę jamy ustnej, np.:.

• - profesjonalne usuwanie kamienia nazębnego
  • - usuwanie osadów przy pomocy piaskarki
  • - polishing
  • - usuwanie nadwrażliwości szyjek zębowych za pomocą światłoutwardzalnych lakierów
  • - fluoryzację zębów
  • - instruktaż higieny jamy ustnej
Sprawdź cenę →
Przypadki
Na przełomie XV i XVI wieku w Chinach wymyślono szczoteczkę do zębów, a Leonardo da Vinci opisał dokładnie anatomię ludzkiego uzębienia.
Ciekawostki
Czy wiesz że pasta do zębów została wynaleziona 5 tysięcy lat p. n. e przez Egipcjan i miała postać proszku w skład którego wchodziły rozdrobnione skorupki jaj, sproszkowane kopyta bydlęce, zióła Myrrh oraz pumeks.
Nasz adres
Godziny przyjęć